Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

Ελληνική "παιδεία"

    Με αφορμή την γιορτή του 15Αύγουστου επισκέφθηκα το χωριό μου για λίγες μέρες διακοπών. Μου "χτύπησε" όμως έντονα ένα γεγονός και θεωρώ πως χρήζει αναφοράς...

Πραγματοποιήθηκε λοιπόν, ένας πιο πολύ συμβολικός παρά ουσιαστικός (αν και τα αποτελέσματα αυτό έδειξαν) καθαρισμός στα σοκάκια γύρω από την πλατεία από τους νέους του χωριού. Όντως μετα από λίγα μόνο λεπτα εργασίας, τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Έβλεπες παντού καθαρά σοκάκια από γόπες, σακουλάκια και μικροσκουπίδια. Και;;
Εγώ ο ίδιος περνώντας τις βραδινές ώρες, μόλις λίγες ώρες μετά τον εθελοντικό καθαρισμό στο σοκάκι όπου εγώ και η παρέα μου είχαμε αναλάβει και με σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι δεν είχε μείνει κανένα σκουπίδι πίσω, αντίκρυσα την εικόνα της χθεσινής νύχτας. Λες και δεν είχαμε περάσει ποτέ από εκείνο το σοκάκι με τις σακούλες και τα γάντια... Έβλεπες πάλι παντού σκουπίδια και αποτσίγαρα.
Αυτή δυστυχώς είναι η ελληνική παιδεία σε αρκετά θέματα. Τι και αν βρισκόμαστε σε ένα μικρό γραφικό παραδοσιακό χωριό. Δεν υπολογίζουμε τίποτα, δεν μας ενδιαφέρει τίποτα παρά μόνο η δική μας στιγμιαία άνεση.

Ντροπή μόνο...

Γάτσιος Δημήτρης