α) να εκφράσουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την ανωτέρω πρόταση, η οποία υποβλήθηκε χωρίς να προηγηθεί κανένας διάλογος και καμία σχετική ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας
β) να ζητήσουν απ’ όλους τους αρμόδιους φορείς, έστω και την ύστατη στιγμή, να αποτρέψουν την υλοποίηση της πρότασης, η οποία κινείται προς λανθασμένη κατεύθυνση και που θα έχει ως αποτέλεσμα την επιδείνωση των συνθηκών της μαθησιακής διαδικασίας......
Προς τούτο, οι Σύλλογοι επικαλούνται τα παρακάτω επιχειρήματα:
1. Κανένας από τους μαθητές των δυο προτεινόμενων για συγχώνευση σχολείων δεν στερείται ούτε στο ελάχιστο κάποια από τις δυνατότητες που παρέχει η δημόσια εκπαίδευση. Στα δύο σχολεία υπάρχουν πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια Η/Υ, τεχνολογίας, φυσικής και χημείας, καλλιτεχνικών, διαδραστικοί πίνακες και κοινή βιβλιοθήκη και γυμναστήριο, επιπλέον 22 αίθουσες διδασκαλίας(!). Έτσι, η παροχή ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλους τους μαθητές που φοιτούν στο 2ο και 3ο Γυμνάσιο είναι δεδομένη και αναμφισβήτητη.
2. Τα δύο σχολεία λειτουργούν στο συγκρότημα του Φόρου σε κτίριο όπου μόλις πριν από δύο μήνες παραδόθηκαν, μετά από εργασίες οι οποίες κόστισαν 2.500.000 ευρώ. Το έργο προέβλεπε τη λειτουργία δύο σχολείων. Μια ενδεχόμενη συγχώνευση θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργούντων τμημάτων, επομένως και τη μείωση του αριθμού των αιθουσών που θα χρησιμοποιούνται. Γιατί να μείνουν κενές αίθουσες διδασκαλίας που μόλις κατασκευάστηκαν και που κόστισαν αρκετά χρήματα, μάλιστα σε τόσο δυσμενείς για τον ελληνικό λαό συνθήκες;
3. Με τη συγχώνευση κανένας παιδαγωγικός και εκπαιδευτικός σκοπός δεν εξυπηρετείται. Αντίθετα, θα δημιουργηθεί ένα πολυπληθές σχολείο με τμήματα όπου ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών θα τείνει στο μέγιστο όριο των 30 μαθητών, αφού αυτό είναι το όριο που θέτει το Υπουργείο Παιδείας, γεγονός που θα υποβαθμίσει την ποιότητα της εκπαίδευσης. Επιπλέον, σε ένα πολυπληθές τμήμα περιορίζονται οι δυνατότητες των εκπαιδευτικών να εφαρμόσουν διαφοροποιημένη παιδαγωγική τακτική, ώστε να καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες κάθε μαθητή. Αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι στο 3ο Γυμνάσιο λειτουργούν τμήματα ένταξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η κατάσταση για τους μαθητές αυτούς θα επιδεινωθεί, αφού σε αρκετά μαθήματα παρακολουθούν στα κανονικά τμήματα του σχολείου.
4. Το σχολείο πρέπει να βοηθά το μαθητή να αισθάνεται ασφάλεια και να αναπτύσσει στενότερες σχέσεις με το διδακτικό προσωπικό. Το ζητούμενο όμως αυτό καθίσταται δυσχερέστερο σε πολυπληθή σχολεία όπου κυριαρχούν οι απρόσωπες σχέσεις με αποτέλεσμα να ενισχύονται τα αρνητικά συναισθήματα (ανασφάλεια, άγχος) – ιδιαίτερα σε μικρούς μαθητές όπως αυτοί του γυμνασίου – ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται περιστατικά μαθητικής παραβατικότητας και βίας.
5. Το μέγεθος των αιθουσών είναι ακατάλληλο για να φιλοξενούν 30 μαθητές, όπως θέτει το όριο το αρμόδιο υπουργείο. Διαβεβαιώσεις και δεσμεύσεις περί του αντιθέτου όπως τόσες άλλες σχετικές με τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα δεν πείθουν κανένα.
6. Καθίσταται αδύνατη η τέλεση διαφόρων σχολικών εκδηλώσεων όπως εθνικές γιορτές και άλλα αφού στο κτίριο του φόρου δεν υπάρχει καμία αίθουσα που να ικανοποιεί τις ανάγκες τέτοιων εκδηλώσεων.
7. Θα επηρεαστεί αρνητικά το εργασιακό καθεστώς πολλών εκπαιδευτικών, αφού αναμφίβολα η τυχόν συγχώνευση θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση αρκετών οργανικών θέσεων με συνέπεια οι καθηγητές να περιφέρονται σε διάφορα σχολεία για ελάχιστες ώρες γκρεμίζοντας κάθε σοβαρή παιδαγωγική και εκπαιδευτική σχέση με τους μαθητές και τα σχολεία.
8. Τέλος, ο αριθμός των 347 μαθητών που επικαλείται η εισήγηση της Διευθύντριας της ΔΔΕ, είναι οριακός αφού είναι «αλχημική» μείωση που προκύπτει από «υποχρεωτικές» μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 2ΟΥ ΚΑΙ 3ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ!
γιατί όταν οι «αρμόδιοι» φορείς επικαλούνται «παιδαγωγικούς» και «εκπαιδευτικούς» λόγους για να συγχωνεύουν ή να καταργούν σχολεία, χωρίς όμως, να έχουν το θάρρος να κοιτάξουν κατάματα ολόκληρη τη σχολική κοινότητα, αυτό δημιουργεί σκέψεις και φόβους ότι ο πραγματικός σκοπός που εξυπηρετούν τέτοιες ενέργειες είναι διαφορετικός και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το «πρώτα ο μαθητής» που ευαγγελίζεται το Υπουργείο.
ΠΡΕΒΕΖΑ 28-2-2011
* Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 2ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
* Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 3ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ