Η κρίση δεν επηρεάζει, όπως όλα δείχνουν, τις µεγάλες φίρµες των οποίων η αξία έχει εκτοξευτεί στα ύψη. Μερικές από αυτές κέρδισαν έδαφος λόγω της µεγάλης επέκτασής τους στις αναπτυσσόµενες αγορές και ιδιαίτερα στην Κίνα. Αλλες οφείλουν την επιτυχία τους στην αναπτυξιακή τους πολιτική και στο όραµα των µάνατζερ...
Κι άλλες ευνοήθηκαν από το γεγονός ότι ο κλάδος στον οποίοδραστηριοποιούνται βρίσκεται σε συνεχή ανοδική τροχιά. Ορισµένες µάλιστα ευνοήθηκαν και από τους τρεις παράγοντες. Τις φίρµες µε τη µεγαλύτερη εµπορική αξία παρουσίασαν οι «Financial Times» µε βάση έρευνα που πραγµατοποίησε η εταιρείαWillward Brown Optimor (MBO). Η αξίαγια τις 100 µεγαλύτερες αυξήθηκε το 2011 κατά 17% σεσύγκριση µε το 2010 φτάνοντας το αστρονοµικό ποσό των 2,4 τρισ. δολαρίων. Πρόκειται, σύµφωνα πάνταµε τη βρετανική εφηµερίδα, για ποσό αυξηµένο κατά 500 δισ. δολάριασε σύγκριση µε την προύφεσης εποχή, στις αρχές του 2008.
Πλέον στις πρώτες θέσεις της λίστας βρίσκονται περισσότερες από ποτέ εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της τεχνολογίας. Οπως σηµειώνουν οι «Financial Times», οι εταιρίες τεχνολογίας καταλαµβάνουν σήµερα υψηλές θέσεις στη λίστα στις οποίες µέχριπρόσφατα βρίσκονταν εταιρείες ειδών πολυτελείας και πωλήσεων λιανικής. Είναι ενδεικτικό ότι στη λίστα µε τις 100 φίρµες που έχουν παγκοσµίως την υψηλότερη αξίαοι τεχνολογικές εταιρείες καταλαµβάνουν το ένα τρίτο των θέσεων.
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ της λίσταςτων εταιρειών αυτών, ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριοτήτων, βρίσκεταιη Apple η οποία ξεπέρασε την Google. Η τελευταία βρισκόταν στην πρώτη θέση τα προηγούµενα τέσσερα συνεχή χρόνια. Η Apple, που κατασκευάζει µεταξύ άλλων τα iPhone και τα iPad, είδε την αξία της να αυξάνεται κατακόρυφα, κατά 859% από το 2006 µέχρι σήµερα ή κατά 137 ολόκληρα δισεκατοµµύρια δολάρια.
Η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη στη φετινή κατάταξη είναι η επιτυχία της ταµπλέτας, λέει στη βρετανική εφηµερίδα η διευθύνουσα σύµβουλος της MBO, Αϊλίν Κάµπελ, που εξηγεί ότι η εξέλιξη αυτή οδήγησε και στην αύξηση της αξίας πολλών εταιρειών παροχής υπηρεσιών Ιντερνετ µέσω κινητής τηλεφωνίας. «Η Apple είχε τόσο µεγάλη επιτυχία µε το iPhone4 και το iPad, που αυτό συνέβαλε στην πολύ µεγάλη της ανάπτυξη», εξηγεί. ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΓΝΩΣΤΕΣ. Στη λίστα βρέθηκαν επίσης αρκετές φίρµες από αναπτυσσόµενες οικονοµίες όπως είναι η Κίνα, η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία και το Μεξικό. Οι πιο επιτυχηµένες δραστηριοποιούνται κυρίως στις τραπεζικές εργασίες και τις ασφάλειες καισυχνά δεν είναι πολύ γνωστές στο ευρύ κοινό. Για παράδειγµα, η Αγροτική Τράπεζα της Κίνας έχειπερισσότερους πελάτες από ολόκληρο τον πληθυσµό των ΗΠΑ (320 εκατ.) και έχει ανοίξει 24.000 υποκαταστήµατα.
tanea