Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν οδηγούμε

Ένα βασικό πρόβλημα των επαρχιακών δρόμων είναι το μικρό τους πλάτος...
Κινούμενοι σε αυτούς, σχεδόν πάντα, οι λωρίδες κυκλοφορίας είναι δύο και δυσδιάκριτες, αυξάνοντας τους κινδύνους κατά το προσπέρασμα.

Η κίνηση γεωργικών μηχανημάτων με χαμηλές ταχύτητες στους στενούς δρόμους εκνευρίζουν τον οδηγό και συνήθως ωθούν σε επιπόλαια προσπεράσματα. Το σκηνικό αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τις νυκτερινές ώρες.

Σε πολλά σημεία των επαρχιακών δρόμων είναι έντονα τα σημάδια εγκατάλειψης από πλευράς πολιτείας. Αυτό αφορά τόσο την ποιότητα του δρόμου, τις συνεχείς λακκούβες, την ελλιπή σήμανση, την απουσία διαγραμμίσεων, τις ριγμένες πινακίδες και κυρίως τις ξεθωριασμένες πινακίδες, οι οποίες δεν είναι ευδιάκριτες.

Η είσοδος σε κατοικημένες περιοχές γίνεται πολύ γρήγορα και τις περισσότερες φορές ο οδηγός δεν προλαβαίνει να προσαρμοστεί, ώστε να μειώσει έγκαιρα την ταχύτητά του. Η μη ύπαρξη διαβάσεων πεζών κάνει τους τελευταίους να διασχίζουν τους δρόμους από κάθε σημείο, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο.

Τυφλές» στροφές, δρόμοι να «χάνονται» και άλλα σχετικά, αποτελούν μια συνηθισμένη εικόνα στο επαρχιακό δίκτυο. Συνεπώς, αν κάποιος οδηγός δεν γνωρίζει την περιοχή και το δρόμο, εύκολα μπορεί να προκαλέσει κάποιο ατύχημα.

Τα κάθε είδους ζώα αποτελούν θανάσιμους κινδύνους για τους οδηγούς. Μπορεί να ξεπροβάλουν από κάθε σημείο και γι’ αυτό το λόγο επιβάλλεται ο καθένας να οδηγεί πάντα αμυντικά. Να θυμόμαστε πάντα πως κάποιο τρομαγμένο ζώο στο δρόμο επιστρέφει αμέσως στο σημείο του δρόμου απ’ όπου ξεκίνησε, κάνοντας μεταβολή. Συνεπώς, δεν το προσπερνάμε από πίσω. Κορνάρουμε κι αν δεν μπορούμε να σταματήσουμε, τότε περνάμε από εκείνο το σημείο του δρόμου που «βλέπει» το κεφάλι του. Σε άλλη περίπτωση υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να το χτυπήσουμε με το αυτοκίνητο και με απρόβλεπτες συνέπειες.

Η στάθμευση στο επαρχιακό δίκτυο είναι επικίνδυνη. Πρέπει να είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι στο σημείο που σταματήσαμε οι διερχόμενοι οδηγοί μπορούν να μας δουν. Συνεπώς θα πρέπει να υπάρχει ορατότητα. Και δεν ξεχνάμε ποτέ: όχι προσπεράσματα σε σημεία «τυφλά» δίχως καλή ορατότητα. 
 
anoixtomualos.blogspot.com