σε ένα από τα επίσημα κέντρα ανακύκλωσης του ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος), θα το ανακυκλώνει εκεί, παίρνοντας και το ανάλογο έγγραφο διαγραφής. Με το έντυπο της διαγραφής θα πηγαίνει στην έκθεση της επιλογής του και αυτομάτως θα παίρνει την προβλεπόμενη έκπτωση από την απόσυρση.
Μάλιστα, πολλές από τις εισαγωγικές εταιρίες ετοιμάζουν έναν ανάλογο μηχανισμό, ώστε να αναλάβουν οι ίδιες την απόσυρση των αυτοκινήτων των πελατών τους. Οι εταιρείες με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσουν να επιταχύνουν τη διαδικασία, αφού υπάρχουν φόβοι ότι θα «μπουκώσει» στις ενοποιημένες περιφέρειες (πρώην νομαρχίες) -που είναι και οι υπεύθυνες για τη διαγραφή- εξαιτίας του οργανωτικού μπάχαλου που επικρατεί λόγω του «Καλλικράτη».
Από εκεί και πέρα, η κυβέρνηση δείχνει θετική στο να μπορούν να αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας (οποιαδήποτε χρονιά) στις Εφορίες, ενώ ασφαλείς πληροφορίες κάνουν λόγο ότι στην απόσυρση θα συμπεριληφθούν τόσο τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη εκτελωνιστεί από τις εισαγωγικές όσο και τα επαγγελματικά οχήματα. Ιδιαίτερα για τα επαγγελματικά, η ανανέωσή τους είναι επιτακτική, αφού ο μέσος όρος ηλικίας τους στη χώρα μας είναι υπερδιπλάσιος από τον αντίστοιχο της Ε.Ε.
Αντίθετα, αρνητική δείχνει η κυβέρνηση στην περίπτωση μεταβίβασης της απόσυρσης (π.χ. από τον πατέρα στον γιο), κάτι που ακόμα είναι προς συζήτηση, αφού το ζητούμενο είναι να αποσυρθούν όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα ώστε τόσο να ανανεωθεί ο στόλος με νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αυτοκίνητα όσο και να αυξηθούν τα πολυπόθητα δημοσιονομικά έσοδα.
ΤΑ ΠΟΣΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ
Για αυτοκίνητα με κινητήρα μέχρι και 900 κ.ε. το όφελος είναι έως τα 300 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
Για αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κ.εκ. το όφελος είναι έως τα 960 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
Για αυτοκίνητα από 1.401 μέχρι και 1.600 κ.εκ. το όφελος είναι έως τα 1.430 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
Για αυτοκίνητα από 1.601 μέχρι και 2.000 κ.εκ. το όφελος είναι έως τα 2.800 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Σ.σ.: Αν η αξία του αυτοκινήτου ξεπερνά έστω και ένα ευρώ τα αναφερόμενα απαλλασσόμενα όρια, για το επιπλέον ποσό θα εισπράττεται ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης.
Οι εκπτώσεις αυτές θα ισχύσουν για έναν μόνο χρόνο για όσα αυτοκίνητα αποσυρθούν μέχρι το τέλος του 2011.
Την εργοστασιακή αξία γνωρίζουν μόνο οι εισαγωγικές εταιρείες.
PROTO THEMA