Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Δεν φτηναίνουν τα εισιτήρια

ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΕ Η ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ, ΧΩΡΙΣ ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


Σε υπόθεση ανάλογη με τη διαπραγμάτευση των τιμών των… διοδίων, τείνει να γίνει η τιμή του εισιτηρίου του αστικού ΚΤΕΛ.Χτες, συναντήθηκαν η πρυτανική αρχή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τη διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, συμφώνησαν ότι μπορούν να συνεργαστούν σε καλό κλίμα, ωστόσο λύση για τα ακριβά φοιτητικά και μη εισιτήρια, δεν βρέθηκε.Το πρόβλημα είναι ότι όσο το εισιτήριο δεν επιδοτείται από κανέναν, η διοίκηση του ΚΤΕΛ δεν πρόκειται να το μειώσει.
Παρότι είναι πλέον συχνό το φαινόμενο, λεωφορεία ειδικά στις μη εμπορικές γραμμές ή σε περιόδους που λείπουν οι φοιτητές, ναπηγαινοέρχονται με λίγους επιβάτες λόγω και των ασύμφορων τιμών, τα εισιτήρια δεν πέφτουν. «Είμαι και εγώ κατά του ακριβού εισιτηρίου και δεν μου αρέσει να βλέπω άδεια τα λεωφορεία» λέει ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Στέφανος Μουστακλής, συμπληρώνοντας όμως ότι το ΚΤΕΛ δεν έχει καμία επιδότηση ούτε στα εισιτήρια, ούτε στα καύσιμα.Το πρόβλημα όμως της μετακίνησης στο πανεπιστήμιο και το νοσοκομείο, επιζητάει άμεση λύση, καθώς τα αντίτιμα για τους χιλιάδες εργαζόμενους και φοιτητές, ειδικά για μετακινήσεις εντός (πλέον) του δήμου Ιωαννιτών, είναι πολύ ακριβά. Αντίστοιχες επαφές πανεπιστημίου και ΚΤΕΛ είχαν γίνει και στο παρελθόν, χωρίς και πάλι να υπάρξει κάτι ουσιαστικότερο, πέραν του να μην πληρώνουν οι φοιτητές εισιτήριο για διαδρομές μέσα στην πανεπιστημιούπολη. Πριν από λίγες μέρες πάντως, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο έβαλε δική του «γραμμή» με δύο λεωφορεία, τα οποία κάνουν συγκεκριμένη διαδρομή ξεκινώντας πρωί και μεσημέρι, με στάσεις στα νοσοκομεία «Παπανικολάου» και «Παπαγεωργίου».

Ακριβότερα εντός
Δεν είναι όμως λίγα τα παράπονα των επιβατών. Μόλις την περασμένη Παρασκευή επιβάτιδα-εργαζόμενη στο πανεπιστήμιο διαμαρτυρόταν σε επιστολή που έστειλε σε αρκετά ΜΜΕ, τόσο για τα ακριβά εισιτήρια που δεν αντιστοιχούν στην απόσταση, αλλά και για τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα του ΚΤΕΛ. Κατήγγειλε ότι τα λεωφορεία συχνά φεύγουν νωρίτερα από την ώρα αναχώρησης από τις αφετηρίες, ότι το δρομολόγιο εντός του πανεπιστημίου αλλάζει ανάλογα με το τι θέλει ο οδηγός και συχνά όσοι περιμένουν για να μετακινηθούν εντός πανεπιστημιούπολης (χωρίς εισιτήριο), περιμένουν μάταια, ότι συχνά οι οδηγοί δίνουν εισιτήρια πιο ακριβά από τη ζώνη στην οποία κινούνται, εισιτήρια τα οποία είναι ήδη ακριβότερα από την τιμή τους εκτός λεωφορείου. Για τα εισιτήρια που πουλάνε οι οδηγοί, ο κ. Μουστακλής λέει ότι προβλέπεται από το εργασιακό καθεστώς του ΚΤΕΛ και ότι παίρνουν οι εργαζόμενοι μερίδιο. Ο νόμος, αναφέρει ότι τα λεωφορεία πρέπει να έχουν μηχανήματα που θα εκδίδουν εισιτήρια με χρηματικό αντίτιμο, χωρίς να αποκλείει πάντως την αγοραπωλησία εισιτηρίων «πρόσωπο με πρόσωπο». Όσο για τις ακόμη πιο αυξημένες τιμές τις οποίες υποχρεούνται να πληρώσουν οι επιβάτες εάν δεν έχουν ήδη εισιτήριο και τη στιγμή που δεν υπάρχουν παντού διαθέσιμα εισιτήρια, δεν προβλέπει κάτι ο σχετικός νόμος…

Τα ακυρωτικά στο… σέρβις

Η εργαζόμενη διαμαρτύρεται γιατί οι «φυσαρμόνικες», τα διπλά λεωφορεία δεν έχουν ακυρωτικά μηχανήματα. Ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ κ. Μουστακλής, δικαιολογεί την απουσία των μηχανημάτων λέγοντας ότι είναι για επισκευή. «Δεν μπορούμε να τα στέλνουμε ένα-ένα στην Αθήνα. Τώρα είμαστε και εμείς εγκλωβισμένοι, γιατί περιμένουμε 12 μηχανήματα να επιστραφούν από το σέρβις», αναφέρει. Φυσικά, αυτό δεν καλύπτει το κενό που υπάρχει, καθώς ο νόμος 2963 προβλέπει ρητά την ύπαρξη ακυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα οχήματα. Ο κ. Μουστακλής πάντως τονίζει ότι η απουσία τους δεν συνιστά φοροκλοπή από το ΚΤΕΛ, καθώς, όπως ο ίδιος λέει, τα μηχανήματα υπάρχουν μόνο για να ακυρώνουν το εισιτήριο και να μην ξαναχρησιμοποιείται. Η εργαζόμενη στο πανεπιστήμιο πάντως, υποστηρίζει ότι «τα διπλά λεωφορεία δεν έχουν και δεν είχαν ποτέ ακυρωτικά».

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ